Hodně záleží na výdrži pneumatiky na motorky podle jejich určení

Pokud se budeme bavit o motokrosových motorkách, tak je v podstatě jasné, že budou potřebovat úplně jinou pneumatiku, než je na silniční mašinu. Motokros a enduro mají vysoké požadavky na jízdu terénem po nezpevněném povrchu. Potřebují být nejen odlehčené, ale také s pořádným vzorkem, který něco vydrží. V podstatě je jedno zdali se bude jednat o sportovní nebo silniční motorku, jelikož veškeré pneumatiky na motorky, jsou rozhodujícími funkčními prvky pro přenos veškerých sil během jízdy. Pak dokáže i taková pneumatika hovořit o jezdci a jeho kvalitní jízdě. Také vypoví, jak se ke svému stroji kdo chová.
terenní motorka.jpg
Další pravdou je, že bezpečnost je odvíjí od vlastností pneumatik, proto by se jim měla věnovat dostatečná pozornost. Platí zde totiž docela jasné pravidlo, že i z dobré a výkonné motorky udělají špatně udržované pneumatiky zabijácký stroj nebo špatnou mašinu, která vůbec nejede.

Základní údaje

Všechno co potřebujeme vědět, nalezneme v technickém průkazu. Na pneumatice kromě základních rozměrů, lze nalézt informace od rychlostního a zátěžového indexu až po konstrukci a rok výroby. Někteří výrobci dokonce uvádí optimální huštění pro různé teplotní podmínky a to hlavně pokud se jedná o sportovní účely. Rozhodující bude i dezén. Jedná se o vzorek na pneumatice a samozřejmě si ho zvolíme sami podle toho, kde budeme jezdit. Pokud budu vlastnit enduro, ale nebudu jezdit v terénu, tak nebudu potřebovat dezén se špunty.
stejné motorky.jpg
Pravidla, na která bychom neměli zapomínat
– nejlepší je dodržovat doporučení od výrobce
– kontrolovat opticky stav pneumatiky
– zjistit správný tlak před každou jízdou
– nové gumy potřebují asi tak 100 km na zajetí, tím se odstraní klouzavý film, někdy ale stačí podstatně menší trasa, včetně zatáček
– pokud musíme gumu zalepit, tak bude možná ideální popřemýšlet o koupi nové, kvůli například extrémní zátěži, což by nemusela vydržet a problém by byl na světě
– vždy dbát na doporučení výrobce a mít správnou velikost jak pneumatiky, tak ráfku
Vyjížďka, závod nebo trénink je vždy zážitek, ale ten nejlepší je, když se vrátíme domů zdraví a živí.